Rozhodně to reálné je! Stavitelství je aktuálně na jednom ze svých vrcholů a o to větší existuje příležitost k získání zakázek. Mohlo by se zdát, že karty mezi firmami jsou již rozdány, ale není tomu tak. Situace je proměnlivá a zakázku získají ti, kteří reagují rychle a jsou schopni se o ni ucházet v její nejranější fázi. Ať jako generální dodavatel nebo subdodavatel. Je ale třeba mít přehled o tom, co se na stavebním trhu děje – kdykoli a kdekoli může vyběhnout informace o tom, že se chystá stavba, která je pro vás zajímavá. Tím to samo o sobě nekončí, následuje další práce: musíte získat relevantní kontakty na investory nebo architekty a ve vhodnou chvíli je kontaktovat se zájmem o spolupráci. Je třeba umět předběhnout konkurenci a obchodovat tak na úrovni kvality, nikoli ceny.
Pokud budete jako dodavatel schopen vyvolat jednání v dostatečně rané fázi projektu a domluvíte se na spolupráci, budete zapsán jako dodavatel daného zboží nebo služby. Nemusíte tak manipulovat se svou cenou.
Ano, a to i finančně. Kdo to někdy podstoupil, jistě to potvrdí. Samotné monitorování trhu, hledání staveb, ověřování všech náležitostí na dostupných zdrojích a další věci, je ta nejnáročnější část. Často od prvotní indicie, že se bude budova revitalizovat, do doby, kdy se můžete jako dodavatel ucházet o spolupráci, uplyne několik měsíců a toto období musíte mít podchycené. To s sebou nese existenci administrativní pozice a s tím spjaté nejen mzdové náklady.
Pro představu mohu říct, že existuje přes deset tisíc zdrojů informací. Od dostupných všem, jako je například centrální registr smluv, weby měst a obcí, stavební úřady a odbory, centrální adresy, tisk, rozhlas a televize, dotační programy až po ty, které nejsou veřejně dostupné a vznikají dlouhodobou spoluprací.
Ano, můžete využít již hotové řešení, které za vás práci hledání projektů, doplňování a aktualizování všech informací, dokumentů a kontaktů vyřeší. Navíc výrazně zefektivní váš obchodní proces. Mít kdykoli dostupné kvalitní kontakty a bez práce, to je sen každého obchodníka.
Například. Společnost Istav se zabývá shromažďováním kvalitní databáze stavebních projektů přes 20 let. Má vybudovaný stabilní research tým, který má v kompetenci veškeré dostupné i méně dostupné zdroje a denně zabezpečuje aktualizaci dat. Každý z obchodu ví, že kvalitní kontakty jsou to nejcennější a Istav vám takové kontakty přináší v aplikaci Xplorer každý den.